2020. április 15., szerda

Régens hímzés - második felvonás első szín


A molyon eredetileg Gazella indította azt a kihívást, amelyben különböző korokban keletkezett könyvek elolvasása és ahhoz kapcsolódó kézimunka elkészítésével lehet teljesíteni. Az első körben minden időszakhoz olvastunk és hímeztünk - legalábbis azon kevesek, akik a szoros időrendet tartani tudtuk.
A első körben készült könyvjelzőim:
A második szakaszban egy kézimunka elég volt, viszont többet olvastunk: egy-egy akkor keletkezett művet a magyar és a világirodalomból, egy akkor játszódó művet, és egy ismeretterjesztő művet, amely valamiképpen a választott korszakról szól a kézimunka, a divat, a hétköznapi élet és/vagy a nők tekintetében, vagy egy nő életrajzát.
Ebben a szakaszban főleg az életrajz és tényirodalom döntött, így a régóta várólistán lévő Jane Austen-életrajzot olvastam, és a régensséget választottam.
A hímzést még az előző szakaszban kezdtem el, de akkor az idő és az alapanyag hiánya miatt félbehagytam a 19. század elején ismert Győr megyei párnaminta főmotívumát.
2018 márciusában idáig jutottam, aztán valamikor hímeztem még hozzá, az augusztus végi nagy pakolásban előkerült félkészen, a fonal pedig a táskámba, hogy valami hasonlót találjak. Most, amikor újra elővettem a hímzést itt tartottam.
A régi, nagymamám készletéből származó fonallal azonos kéket nem sikerült találnom, de hogy kevésbé legyen feltűnő az átmenet, amíg lehetett, vegyítettem a régi és az új fonalszálakat.
Az előző szakaszban hímzett motívum és a most kész lett főmotívum alapján ilyen lehetett a párna mintája.
És, ha már a félkész hímzést fejeztem be, visszatértem az eredeti tervhez: szütyőt varrtam belőle. A minta elég nagy, így a zsák is hatalmas lett. Karantén idején nincs elég hosszú kék szalagom, így egyelőre kétféle behúzóval. De a zsákot is kétféle kék anyagból varrtam, az eleje anyós régi vászonnadrágjából, az oldalai és az alja Férj régi ingéből készült.
És azért első szín, mert ez mégiscsak egy korábban elkezdett hímzés, szóval, ha júniusig lesz még időm, akkor az 1995-ős Büszkeség és balítélet főcímében szereplő zsákot is kihímzem majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése