2015. augusztus 19., szerda

Fa világítótorony

Pinterestes hörcsögölésem gyűjtögetésem egyik első darabja volt annak a fa világítótoronynak a képe, amelynek aljáról spárgára kötözve kagylók lógtak. Az évszakonkénti dekorációba pedig beleillik, hogy a nagyszoba ablakában nyáron is lógjon valami, például ez.

Volt otthon rétegelt lemez (majd' 10 éve kaptam, még dekupázsolni), lombfűrész, akrilfesték, úgyhogy elkészült.

A legnehezebb talán a minta falapra való átrajzolása volt. Ehhez végül:
  1. a talált fényképet a képernyőn addig nagyítottam, amíg a megfelelő méretet elérte (Ctrl+)
  2. ráraktam egy fehér papírt a monitorra, majd a tornyot körberajzoltam
  3. vastag, puha, sok B-s grafitceruzával jó erősen áthúztam a világítótorony körvonalait
  4. megfordítottam a papírt, így már a tiszta fele volt előttem, az erősen kihúzott vonal pedig a papír hátulján
  5. a megfordított papírt ráhelyeztem a falapra, majd egy kemény, sima HB-s, hegyes ceruzával megrajzoltam a világítótorony körvonalait
  6. ahogy a vonalat áthúztam, a grafit átütött annyira, ami alapján már ki tudtam vágni a rétegelt lemezből a világítótorony alapot.
Az eredeti mintából végül csak a világítótorony alakját vettem át, a mintája átalakult. Férj előrajzolta a vonalakat, majd akrilfestékkel kifestettem - mindkét oldalát. A színei is közben alakultak, mert néhány akrilfestékem az elmúlt években megadta magát és beszáradt, így lett például az ajtó nem barna, hanem fekete.
Az alját sem fúrtam ki: a kagylók nem alatta, hanem mellette, külön, másik spárgáról lógnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése