2013. augusztus 29., csütörtök

Tojás nélküli sütemény

A nagy nyári nyaralásunk előtt megettünk minden romlandót, amit meg nem bírtunk azt lefagyasztottam. Így készítettem például 8 tojásból rántottát 2 főnek, ami természetesen sok lett, így most már tudom, hogy ezt is lehet fagyasztani. Amikor hazaérkeztünk azonban egy felirat várt minket, hogy a mai napon áramszünet lesz. Na, lehet megenni mindent, amit felhalmoztam...
A felbontott, nagy kefir, amit indulás előtt vettünk, nem igazán ízlett Férjnek, emellett dobozokban állt a mélyhűtőben a josta. Így a hűtőürítés jegyében ebből sütit sütöttem. Igen ám, de tojás meg nem volt otthon. Utólag kiderült, hogy ez nem is baj, a süti összeállt és finom lett. Szóval a tojás nélküli bögrés süti:
Hozzávalók:
  • 1 kis pohár kefír - esetünkben 1 nagy pohár fele
  • 1/2 pohár olaj
  • 1/2 pohár cukor
  • 2 pohár liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • kevés fahéj - hogy egy kicsit izgalmasabb legyen, meg nagyon szeretjük 
  • gyümölcs - esetünkben josta
A megadott sorrendben a gyümölcs kivételével minden hozzávalót összekevertem egy nagy edényben. Mikor egynemű lett, a legvégén beletettem a jostát. A gyümölcsöt csak nagyjából forgattam bele, hogy ne törjön teljesen össze. A tészta kissé híg és folyékony lett, így szilikon formákba kanalaztam (muffin, mini kuglóf, püspökkenyér), kb. félig, mert a sütőportól megnő a térfogata, majd tűpróbáig sütöttem.
Finom lett, valamint lett egy újabb felhasználási módja a jostának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése