2010. július 6., kedd

Lekvárszezon kezdete

Nyár van, érnek a mindenféle gyümölcsök, lehet enni és gondolva a télre: raktározni. Ennek jegyében el is készült az idei első lekvár: faeper.
Egyik nap munka után sétálni indultam a környéken, felkeresve az eperfákat. Mivel a szokásos szomorú eperfáimon csak nagyon apró eprek voltak, mentem tovább, a nehezebben elérhető gyümölcsökhöz. Szedtem-szedtem, gyűlt a szatyorban, a kezem lila lett, hamarosan indult a vonat.
Mivel nincs otthon mérlegünk, csak mérőedény, elmentem bevásárolni és epret mérni :-) Csak fél kg-ot sikerült szednem, ennek nagy része pedig fehér is... Hogy kipróbálhassam az otthon lévő zselésítő, cukorspórolós csodaszert, legalább másfél kg gyümölcs szükségeltetik, így gyorsan vettem hozzá almát. Ennek Csiga örült, aki a lereszelt almák csutkáit rágcsálta éjszaka.
Az almának köszönhetően idén nem csak 1 üveg faeper lekvárom lett, hanem 5 normál és 1 nagyon apró üveg, valamint nem gyönyörű mélybordó, hanem igazi babarózsaszín színe lett. De mindez az ízén semmit sem változtat. Kevésbé domináns benne az eper, de finom!
Be is kerültek az akácvirág és karamellás bodzaszörp mellé a kamrapolcra.

Ami még idén reményeim szerint mellékerül: aprószilva-, faeper- és bodzabogyó-, szőlőlekvár, szederszörp és/vagy szederlekvár, gyömbérszörp, fagyasztott sárgabarack, magozott meggy + levendula. Csak legyen hozzá gyümölcsöm, kedvem és időm, meg üvegem :-)

3 megjegyzés:

  1. "Csak legyen hozzá gyümölcsöm, kedvem és időm, meg üvegem :-)"

    Meg Férj, aki megeszi. Nyamm.

    VálaszTörlés
  2. Igen, finom volt a reggeli <3

    VálaszTörlés