2021. november 13., szombat

Mákos-citromos keksz

 

Van nekem régről egy receptem, boltból elhozható, margarint reklámozó szórólapon. Omlós almatorta néven fut, és bár így még sosem sütöttem meg, a leírt tészta nagyon jó kekszalap.  Legtöbbször kis gombócokat sütöttem belőle, amelyek mélyedésébe lekvárt kanalaztam. Most kicsit megvariáltam, került bele darált mák, 1 citrom részelt héja és leve - bár ez utóbbi kevésbé érződik az ízén. Mivel nincs benne sütőpor, próbáltam rá pecsételni, de azt kirúgta, a kész süteményen nem látni a mintát. És most épp elem sincs a mérlegemben, bögrével mértem (sima, egyenes falú, kb. 3 dl-es reklámbögre volt).

Hozzávalók:

  • 1 kocka margarin (25 dkg)
  • fél bögre kristálycukor (a recept szerint 12,5 dkg)
  • 1 tojás
  • 40 dkg liszt: most 1 bögre búzaliszt, 1 bögre zabpehelyliszt és 1 bögre darált mák
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 bio citrom lereszelt héja és leve

Elkészítés: 

  • A hivatalos recept szerint: a puha margarint habosra kell keverni a cukorral, és a tojással, majd összekeverni a liszttel is és hűtőben pihentetni kb. 1 órát.
  • én későn olvastam el az elkészítést, így csak összekevertem mindent, és egynemű tésztát gyúrtam belőle, ehhez kellett még egy kevés víz, majd még egy kevés liszt. De a hűtőben pihentettem.
  • Jól aláliszteztem, majd épp csak annyi tésztát vettem elő, amit éppen kinyújtottam, szaggattam.
  • A margarin papírjával kikent tepsibe tettem, majd addig sütöttem, míg kissé megpirult.

A minta nem látszik, a citrom nem annyira érződik, de kellemes mákillat lengte be a lakást, és finom lett a keksz. 

 

 A tálaláshoz használt tálcát nemrég fontam, idén ez lesz mindenkinek a karácsonyi ajándék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése