2021. október 21., csütörtök

Amikor gyapjút festettem otthon

 2020 év elején kezdtem el a fonó kurzust, amely a vírus miatt tavasszal félbeszakadt. Pont az volt az utolsó alkalom, amikor gyapjút festettünk. Ez sokáig piszkált, végül miután találtam ételfestéket, otthon is nekiálltam. Mondván a kupaccsökkentésbe is belefér, ha egy nagy szatyor nyers gyapjú helyett csak egy kis gombolyagot kell tárolnom. És nem csak kisebb helyett foglal, hanem akár bármikor el is használhatom. 

Az első festés folyamata:

a sima fehér bundagyapjút a fazékba tekertem


 beáztattam ecetes vízbe, amibe a melegítés után ételfestéket csepegtettem


 kicsit piszkáltam, hogy jól beszívja a gyapjú a festéket, majd a vízben hagytam kihűlni

a száradás több napig tartott, még a fűtési szezonban, a fűtőtesten is


 a másik oldala, itt jobban látszik a mély sötétzöldből előállt neonzöld szín

aztán megfontam (a fonalból ez a szakasz volt a kedvencem, a lila)

és összesodortam egy gyári kék fonallal

mert kellett valami, ami egységessé teszi ezt a hosszú színátmenetet, és finomítja a nagyon élénk színeket a fonalban

44 méter lett.

A fazékban maradt még festékanyag a gyapjú kihűlése és kiemelés után, így egy újabb darab nyers gyapjút festettem meg benne. A zöld másodszorra már nem lett olyan vad.


Ezt is ugyanazzal a gyári kék fonallal cérnáztam össze, így kb. 37 méter lett. 

És azóta is csak állnak, mert még nem találtam ki, hogy mihez is lehetne felhasználni. És arra is várnak, hogy újra megtanuljak kötni. Mert a kötéshez kevesebb fonalra van szükség, szóval azzal látványosabban lehetne felhasználni. Mindenesetre addig is kisebb helyet foglalnak :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése