2009. szeptember 28., hétfő

Amíg beteg voltam - szatináltam


Azt az időt, amit gyógyulásom alatt otthon töltöttem kihasználtam: készítettem ajándékokat, ezzel elhasználva néhányat az otthon álló üvegek közül. Szatinálással díszítettem az üres, papírjaiktól megszabadított üvegeket.
Ezt a technikát, azaz a szatinálófesték alkalmazását a Kreatív Hobby egyik foglalkozásán tanultam meg. Csak ott elfelejtették mondani, hogy ha mosogatni is szeretném vagy legalább vízállóvá tenni, akkor előtte ki kell égetni. Így az első poharam mintája kissé eldeformálódott. Mikor vizes lett, úgy nézett ki a festékréteg, mintha vékony papír lenne rajta. Aztán kiégettem, és azóta használható.
Most újabb két üveget készítettem, munkatársaknak ajándékba. Ezek láthatók a képeken.
A technika lényege, hogy a minták negatívját valami vízálló, ragadós anyagból ki kell vágni, ráragasztani az üvegre, szivaccsal felvinni a szatinálófestéket, majd még teljes száradás előtt lehúzni az üvegről a ráragasztott részeket, majd kiégetni sütőben. Így azok a részek, amikre ragasztottunk megmaradnak eredeti állapotukban, a többi pedig fehér lesz.
A minták alapanyaga bármi lehet: cellux, szigetelőszalag, öntapadós fólia stb. Fontos, hogy a fordítottját kell kivágni, ez főleg betűknél, számoknál érdekes. A szatinálófestéket akár színezni is lehet, így színes üvegeket is alkothatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése