2010. április 30., péntek

Barbadosi pénz tornya

Még március elején Férjtől kaptam egy barbadosi 5 centest. Mert világítótorony van rajta.
A bejegyzést az eseményről rögtön megírtam. A pénz fotójával együtt már másnap meg is jelent itt a blogon: Pénz, pénz, pénz...
Már akkor terveztem, hogy a pénz alapjául szolgáló toronyról is írok egy bejegyzést. Aztán a világítótornyos gyűjtőoldalakon jól meg is kerestem, a linket eltettem egy bejegyzéskezdeménybe. Most végre eljutottam oda, hogy e piszkozatot publikáljam.
Tehát:
Barbadosnak 4 világítótornya van, ebből a South Point Light szerepel a pénzen. A torony eredetileg piros és fehér csíkozású.
De nem ez az egyetlen barbadosi világítótorony, ami otthon van, ugyanis az East Point Light, vagy más néven a Ragged Point kedvelt a naptárkészítők körében: több naptárunkban is szerepel ez a rozsdafoltokkal díszített torony.
A link és részletesebb leírás az egyes tornyokról:
 http://www.unc.edu/~rowlett/lighthouse/brb.htm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése