2010. június 16., szerda

Szörpök - 2.

Az akácvirág ital után készül a bodzaszörp.
Idén nem csak egyszer szedtem bodzát, de csak egyszer jutottam el a szörpkészítésig... Mivel többször az esőben, vizes virágokat vittem haza, ezek nem voltak túl tartósak a szatyorban. Úgyhogy 1 adagot kidobtam, mert másnapra tönkrement. A következő adagot kiraktam tálcára, hogy megszárítom, aztán majd lesz a szárítottból szörp, tea. De ez sem lett az igazi, lógatva kellett volna szárítani, a tálcán befülledt. Aztán mikor már teljesen lemondtam róla, mert elnyílt, találtam még egy bokrot, abból lett bodzaszörp: 13 üveg, a 3-tól a 7 dl-ig mindenféle méretben. Még a naponta hordott üveg vizespalackomba is szörp került: karamellás bodzaszörp. A karamellás annyi jelent, hogy természetes színezéket használtam, azaz az előírt cukormennyiségből fél kg-ot karamellizáltam, felöntöttem 1 l vízzel, majd ezt a főzetet összeöntöttem az összefőzött maradék cukorral és vízzel. Ebbe kerültek a bodzavirágok, a tartósítószer és a citromsav. Elvileg citromkarikák is kellettek volna bele, de így is nagyon citromos lett, úgyhogy azt kihagytam. Állt pár napig (vasárnap estétől kedd estig, bár a recept szerint 4-5 nap kellett volna neki, de tegnap volt rá időm), majd üvegekbe töltöttem. Finom lett és kb. 6 liter.

1 megjegyzés:

  1. NAgyon tetszik ez a természetes színezék! Én a bodzát is szárítottam, de nekünk jó dolgunk volt, mert egy (ill. másfél) használaton kívüli ágyra terítettem lepedőt és oda pakoltam ki őket. De az eső miatt nekünk is csak feleannyi lett így, mint tavaly. A szörpre nem maradt idén energiám, pedig nagyon szeretjük:(

    VálaszTörlés