2010. június 14., hétfő

A Mesélő Lány

Ezt a könyvet kaptam meg Férjtől szombaton:
Lucy Maud Montgomery: A Mesélő Lány.
Ezzel teljes lett az eddig magyarul megjelent Montgomery-művek listája otthon, hiszen ami magyarul megjelent tőle, vagy a nevével, az megvan. Ez a kötet eredetileg 1999-ben jelent meg, akkor nem vettem meg, mert azt gondoltam kinőttem belőle. De azóta újra belenőttem :-), úgyhogy Férjnek köszönhetően ott van a polcon.
Ez a regény és folytatása, Az arany út alapján készült a Váratlan utazás című sorozat. Bár kiadtak LMM neve alatt Váratlan utazás címmel könyveket, azok nem Montgomery művei, hanem a regényesített forgatókönyv. Ez az eredeti, a forgatókönyv alapjául szolgáló mű. A regény főszereplője Sarah Stanley, de helyszíne nem Avonlea, hanem Carlislie, és az elbeszélő egy fiú. Sarah barna hajú, Felicity pedig szőke, és csak Cecily a testvére, Felix az elbeszélő fiú öccse. Hetty néni nem szerepel benne, Olivia pedig csak epizódszereplő.
De mindig érdekes élmény ennek a könyvnek a történeteit, vagy más LMM könyvekét olvasni és összehasonlítani az elkészült epizóddal. Ami általános változtatás, hogy a különböző településeken, különböző emberekkel történt eseményeket Avonlea-vel és a King-családdal hozzák kapcsolatba. Tipikus példa erre a világvégés epizód, aminek alapja megtalálható a regényekben, de nem a világítótoronyban, hanem a családi almáskertben történnek az események.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése