2010. szeptember 23., csütörtök

Az akácszörp halála

Idén először készítettem akácszörpöt: szedtem sok virágot, majd citromkarikákkal és cukorral áztattam őket, végül leszűrtem üvegekbe.
Már kezdetben is nagyon furcsa íze volt, de ez a furcsaság csak fokozódott, úgyhogy ma kb. 2,5 liter akácszörpöt öntöttem ki.... Zavaros volt, és furcsa illatú, inkább szagú. Sajnálom, mivel ez volt a legnagyobb mennyiségű szörpünk. Jövőre pedig nem használom ezt a receptet, hanem maradok a bodzaszörpnél bevált módszereknél, csak bodza helyett akácot teszek bele. Reméljük az beválik!
Mindig sajnálom, mikor valami ételt kell kidobni. Nem is annyira a belefektetett munka miatt, hiszen azt általában élvezem, szeretem csinálni, hanem a sok kárba ment alapanyag és el nem fogyasztható finomság miatt! Nagyjából ezért sem szoktam csak úgy befőzéshez venni gyümölcsöt, hanem a természet (és gyerekkori kertünk) adományait használom fel.
De van tapasztalat és van jövőre újra kedv! Másik recepttel! Meg hely a szőlőlekvárnak...Bár jobb lett volna ezt sok szörpivással elérni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése