2010. október 22., péntek

Szőlőlekvár és -szörp: 2 színben

Először tavaly készítettem szőlőlekvárt kevés szőlőből, de sok fűszerrel. Finom, pikáns, különleges fahéjas-szegfűszeges lett.
Úgyhogy idén újra nekifutottam, sőt kétszer is! Először fehér szőlőből, fűszerekkel, majd fekete szőlőből lekvárnak és szörpnek.
Szörpöt az aprószilvánál már bevált módszerrel készítettem:
- főzz lekvárt
- ha készen van, szűrővel töltsd üvegekbe a levét (ez lesz a szörp)
- a sűrűjét pedig kanalazd üvegekbe (ez lesz a lekvár)
- az egészet hagyd száraz dunsztban kihűlni.
A szörp kissé rusztikus és felkavarásszükséges lesz fogyasztáskor, de a lekvár biztosan nem lesz híg. Ha pedig az kellene ott vannak a sűrűbb szörpök :-)
A fehéret már le is teszteltem, nagyon jó lett! Bár kissé magvas, mert a végén már nem volt energiám egyesével kiszedni a magokat. De így kb. csak olyan mint a ribizli-, málna-, vagy bodzalekvár. A kiszedett magok pedig várják, hogy babzsákok töltőanyagává lényegüljenek át.
A nagyobb fotó kissé életlen, de a virágok színe miatt nem hagyhattam ki, inkább mellé tettem az éles felvételt a lekvárok mélylila színéről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése