2011. május 23., hétfő

Süssünk!

Például 3emeletes tortát 30. születésnapra és fülbevalót süthető gyurmából.
A 3emeletes vakondtúrásnak elkeresztelt, de igazából Sacher torta Férj születésnapjára készült: a tésztája kakaós bögrés süti, a krém szilvalekvár (a rétegek között és kívül is), a bevonat étcsoki. A bevonást még tanulnom kell. A csokit hiába olvasztottam gőzfürdőben nem olvadt, inkább megsült, így túl sűrű lett, kissé darabosan folyt csak le, így lett a torta neve vakondtúrás.

Szintén süti, de kevésbé finom és maradandóbb: hobbibolt nyílt napján lehetett mindenfélét alkotni, így (újra*) kipróbálhattam a süthető gyurmát, joghurtos meggytortát sütve. A kivágott szeletből fülbevaló készült, a tortákból fülbevaló vagy medál lesz. Tésztanyújtó géppel dolgoztunk, ami nagyon hasznosnak bizonyult a színek keverésénél. A gyurmázás vicces és lehet belőle mindenfélét alkotni: sütiket, szárítókötelet, zöldségeket, gyümölcsöket, egyéb mókás fülbevalókat, medálokat. Én természetesen könyvet szeretnék egyszer ;-)
Az alkalom után gondolkoztam is, hogy nem biztos, hogy ehhez most itt beruháznék 10 különböző színű csomag gyurmára, ami 1 alkalom után csak a fiókban figyelne, inkább össze kellene állni többen, és együtt gyurmázni egy délután. Ha megvalósul, jön majd a beszámoló!

* A gimis kézműves szakkörön millefioriztunk egyszer, de az akkor gyártott gyöngyöket nem igazán tudtam azóta sem rendesen hasznosítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése