2011. május 25., szerda

Befőzés 3, 2, 1... - 2011.

Idén is elkezdődött a befőzési szezon, így kerülnek a kamrapolcra az üvegekben a különböző levek.
Elsőnek pitypangszörppel próbálkoztam Ili inspiráló leírása alapján, de olyan sóskaszagú és ízű lett, ami szörpnek nem tipikus ízvilág, hogy az állás után már a cukrot sem raktam bele. Remélem, azért kóstolhatunk majd finomat belőle!

Olvastam hársfaszörpről is, de mire találtam hársfát, már nem virágzott, így ez csak terv marad jövőre. Mindenesetre a recept itt van: http://tucsokbogar.blogspot.com/2010/06/harsfavirag-szorp.html

Aztán jött az akác, amit a tavalyi tapasztalatok alapján nem az eredeti receptjével, hanem a bodzaszörp bevált receptjével készítettem el. A karamellel történő színezést most kihagytam, hogy ne csak az üvegen lévő céduláról lehessen megkülönböztetni a bodzától. Az akác még így is furcsa kicsit, de akác ízű, csak még szokni kell.

Tervek befőzésre idén:

szörpök: akác, bodza, meggy, aprószilva, faeper, bodzabogyó, szőlő, szeder, gyömbér
lekvár: bodzabogyó, meggy, aprószilva, faeper, szőlő, szeder
egyéb: fagyasztott sárgabarack, magozott meggy + levendulát szedni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése