2011. augusztus 15., hétfő

Petrezselyemolaj - használatban

Az idei befőzés egy kicsit furcsa termékét a hagymás petrezselyemolajat már használatba is vettük: utazás előtti maradékhasznosítós saláta egyik eleme lett.
Ehhez: héjában megfőztem pár krumplit, mikor már majdnem kész lett, a vízbe tettem pár tojást is főni. Miután megfőtt, és kihűlt, lehúztam a krumplik héját, megpucoltam a tojásokat és mindkettőt karikára vágtam. Amikor volt időm, akkor serpenyőben kicsit megpirítottam a hagymás petrezselyemolajon a krumplikarikákat, amikor időhiánnyal küzdöttem, csak meglocsoltam vele a salátát (karikákra vágott főtt krumpli és tojás).
Mi sok tojással, így főételként ettük (hidegen és melegen is nagyon finom volt!), de köretként is el tudom képzelni.

A használat közben pedig kiderült néhány apróság:
Az olajban a hagyma egészben lehet, hogy dekoratív, de ha teletömködöm az üveget mindenféle zölddel, akkor praktikusabb karikázva beletenni. Így az első használat után kihalásztam a hagymaszárakat, és karikákra vágva visszatettem bele.Gasztroajándékként, kevesebb petrezselyemmel, paprikával, mustármaggal egy üvegben, ahol érvényesülni tud a hagyma - és van helye -, ott maradhat akár egészben is.
Hogy biztosan ne legyen semmi baja a maradék petrezselyemolajnak, az üvegbe újra annyi olajat töltöttem, hogy ellepje a zöldeket, és ment vissza a hűtőbe. Még bírja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése