2012. június 18., hétfő

Horgolás

A hétvégén sor került az egyszer már elmaradt horgolós alkalomra a gyülekezetben, így újra és rendesen megtanultam horgolni, azaz már nem csak a láncszem nevét tudom, hanem tudok hamispálcát, rövidpálcát, 1, 2, 3 és 4 ráhajtásos pálcát is horgolni. A mintadarab egy virág volt, amiben szinte minden szerepelt. A délelőtt után teljesen belelkesültem, így a szokásos bonyolítsuk, ami egyszerű alapján még aznap este elkezdtem horgolni egy papírzsebkendő-tartót - csak úgy, fejből, minta nélkül. És egész jól sikerült, úgyhogy a minta:
  • horgoltam 15 láncszemet
  • a 15 láncszembe horgoltam 15 egyráhajtásos pálcát
  • hamispálcával körbeöltöttem az egészet , így lett egy ovális formám, az alja
  • 2 ráhajtásos pálcákat öltöttem minden hamispálcába
  • innentől spirálisan haladtam, amíg el nem értem a kellő magasságot (időnként kihagytam egy-egy szemet, mikor túl bőnek éreztem a bugyort
  • visszafordultam és 2 ráhajtásos pálcákkal folytattam, de rövidebb sorokkal
  • mikor elég nagy lett a fedele, a ráhajtója, hamispálcákkal körbehorgoltam az egész bugyort
  • zárásként pedig a tanulóvirág került rá, láncszemekből kapcsot készítve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése