2013. január 21., hétfő

2színű szoknya

Most találtam egy nagyon régi, 2004-ben készült képet, amelyen az egyik kedvenc téli szoknyámban vagyok.
Egyetemi éveim idején a bölcsészdivatban a hosszú, kockás flanelszoknyák gyakran szerepeltek. Ezekkel mindig szemeztem, nézegettem őket, és egy eredeti, vásárolt szoknyám van is ilyen: hosszú, kockás, zöld, fodorral az alján. Aztán egyszer csak felfedeztem a Nyugatinál egy boltot, ahol éppen azokat az anyagokat láttam, amelyekből a bölcsészdivatos ruhákat áruló boltok szoknyái, húzott felsői, blúzai készültek. Rögtön vettem is egy szürke kockás flanelból. Azonban ez már csak a maradék, mindössze 1 méter volt belőle a boltban, ami kevés egy hosszú, A-vonalú szoknyához. Azért megvettem, otthon pedig összetársítottam egy kék-fehér kockás anyaggal, ami szintén flanel.
Ehhez fogtam a papír szabásmintát, ráfektettem a szürke anyagra, és kiszabtam. Az anyag mérete miatt persze hiányos lett. A keresztben futó szálirányból adódóan kb. háromszög alakot kellet pótolni a kékből. Ceruzával bejelöltem a papíron, hogy meddig tartott a szürke rész (talán félbe is hajtottam a papírt a vonal mentén). A hiányzó helyekre kiszabtam a toldást a kék anyagból - a megfelelő varrásráhagyásokkal. Előbb összevarrtam a két anyagot, majd a szokásos módon megvarrtam a szoknyát is.
Elöl kisebb, hátul nagyobb a kék betoldás, és azóta is az egyik kedvenc téli viseletem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése