2013. február 21., csütörtök

Kosár, kosár, kosár

Nagyon szeretem a kosarakat, majdnem úgy vagyok velük, mint Gombóc Artúr a csokoládéval, lehet:
  • szögletes, 
  • kerek, 
  • fedeles, 
  • alacsony, 
  • magas, 
  • hasított vessző, 
  • tengerifű, 
  • peddignád, 
  • szövettel bélelt, 
  • dédnagymama által tejeszacskókból horgolt, 
  • akár műanyag is...
Aztán tárolunk bennük mindenfélét: varrni való lyukas zoknikat, horgolótűket, csatokat, tusfürdőket, fűszeres zacskókat, adventi naptárat, papírtörlőt, borotvahabot, gyümölcsöt, zoknikat, húsvétkor tojásokat, karácsonykor gömböket...
Kamaszként megtanultam a kosárfonás alapjait, néha otthon is próbálkoztam vele, de inkább mindenféle foglalkozásokon szoktam fonni. Legutóbb a Néprajzi Múzeumben fa alapra egy fokhagymatartó kosárka készült, olyan gyorsan, hogy alig látni a kezem, de a teteje még hiányzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése