2013. április 18., csütörtök

Gulyásleves-főzelék

Anno a menzán nagyon nem szerettem a finomfőzelék nevű nem-finom-főzeléket. Furcsa volt nekem az az édeskés ízvilág, a fehér szósz.
Tegnap valahogy mégis valami ilyen lebegett a szemem előtt bevásárlás közben. Valami főzeléket szerettem volna készíteni, de nem akartam spenótot, vagy babot, borsót, fagyasztottból vagy üvegesből, úgyhogy kissé kóvályogva-elkedvetlenedve járkáltam a zöldséges pultok között, ahol inkább gyümölcsök vagy külföldi zöldségek voltak. Végül megláttam egy előkészített gulyásleves leveszöldséget. Volt benne több minden és friss volt, úgyhogy végül ezt vettem meg. A főzelékbe nem került bele mindenből, de ez lett az alapja, mert a főzeléket végül az alábbi zöldségek nagyobbra vágott kockáiból főztem:
  • 1 vöröshagyma (ebből legközelebb lehet több is)
  • 2 hatalmas szál sárgarépa
  • 3-4 nagyobb szem krumpli
  • fél karalébé
  • egy nagyobb szelet zeller
A szintén a csomagban lévő 2-3 gerezd fokhagymát apró kockákra vágtam, kevés olajon megpirítottam, az olajon átfuttattam a nagyobb kockára vágott zöldségeket, majd felöntöttem vízzel. Ebben megfőtt, majd 3-4 evőkanál tejföllel és egy kis keményítővel behabartam. Fűszernek csak só került bele, meg a sokféle zöldség eltérő íze. A főzelék nem lett rossz és a zöldségekből maradt még alapanyagom egy húsleveshez is :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése