2013. december 5., csütörtök

Őszi rakott káposzta

Rakott káposztát készítettem, de még mindig tartott a rizst-most-nem, meg próbálok alacsony(abb) szénhidráttartalmú ebédeket főzni néha.
Így kihagytam a rakott káposztából a rizst, és tettem bele helyette sok almát, meg egy kevés birsalmát. Megújult. Mintha egy másik étel lett volna.
Hozzávalók:
  • 3-4 szem krumpli
  • 1 kisebb fej káposzta
  • 6-7 szem alma
  • 1 szem birsalma/körte
  • kb. 20 dkg. pirított darált hús
A krumplit meghámoztam, felkarikáztam, a karikákat félbe-negyedbe vágtam. A szeleteket beraktam a tepsi aljára, vizet öntöttem rá, ami nagyjából ellepte, alufóliával letakartam, majd a sütőben nagyjából megfőztem.
Közben feldaraboltam a káposztát. Mikor a krumpli félig megfőtt, a víz nagy részét leöntöttem róla, ráraktam a káposztát, majd szintén lefedve ment vissza a sütőbe.
Közben feldaraboltam az almákat: nem hámoztam, csak 8 gerezdbe vágtam, kivágtam a magházát, majd a gerezdeket félbe vágtam, így kb. kockák lettek. (Lehet fonnyadt, barna, foltos, kicsit rosszabb alma is, amit nyersen már nem szívesen ennénk meg, úgyis összesül.) Az 1 db már eléggé érett birsalmával ugyanúgy jártam el. (Ebből érdemes kicsit kisebb kockákat vágni, azért elég savas, intenzív íze van.)
Újra kivettem a tepsit, megszórtam a káposztát a darált hússal, majd ráraktam az almakockákat, és lefedve újra sütöttem, addig, amíg az almák megsültek.

Nem marad egyben, nem lehet szépen szedni, de nagyon finom, különleges, őszi íze lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése