2014. május 21., szerda

Zsákok 1. - Horgolótűtartó

Miután eldöntöttem, hogy minden tippelőnek varrok egy kisebb zsákot, jött a neheze, a milyen és mekkora kérdése. Addig gondolkoztam, hogy a legelső végülis nem zsák, hanem egy horgolótűtartó lett.
Fogtam egy kb. A/4-es méretű anyagot. Miután az egészet beszegtem, az egyik hosszabb oldalára egy sárga szalagot varrtam. A szalag egyrészt kiemeli, hogy hol kezdődik a tartó tartó része, másrészt kicsit meg is erősíti a szegélyét. A sárga szalagtól indulva ferdén keskeny, színes szaténszalagokat varrtam az anyaghoz, hogy ne csak sima fehér legyen. A téglalap széleit visszahajtottam és levarrtam, ezzel rögzítve a záródást megoldó szalagokat is. A beszegett téglalap kb. 1/3-át felhajtottam, majd 1,5 cm-enként csíkokat varrtam rá, hogy az így keletkezett helyre kerülhessenek a ceruzák, tollak, horgolótűk.


A záródáshoz először félbehajtjuk a tárolót, majd a hajtott résztől kezdve feltekerjük, a végén a zárószalagot áttekerjük rajta, majd masnira kötjük.
 Leírva pár sor, kitalálni és megvarrni 1,5-2 óra, mialatt Férj kiolvasott egy könyvet.

1 megjegyzés: