2016. május 1., vasárnap

Bögrepulcsi, avagy megrendelés egy


A 30. szülinapi sál horgolásához ezt a bolyhos fonalat használtam fel, és ez tetszett meg annyira egy ismerősnek, hogy rendelt belőle egy bögrepulcsit. Szerencséje volt, még maradt a motringban lilának, horgolva azonban bordónak kinéző fonalból. És még volt pár napom a Molyon az ajándékba kapott pro tagságomból, így az ott futó Olvass és gyárts! kihíváshoz fel tudtam tölteni a képet. Szóval így összekötöttem a kettőt, és egy kreatív könyvből horgoltam a bögremelegítőt.

A minta a kötet legutolsó mintája alapján készült, Egyszerű horgolt minták 2. minta névre hallgat. Tényleg egyszerű: a kezdő láncszemsor minden 2. láncszemébe 3 pálca, majd minden 4. láncszemébe 1 pálca. A 2. sortól kezdődően pedig az 1 pálcákra 3 pálca, míg a 3 pálcák középső elemére kerül 1 pálca.*
A fordulást és a sor befejezését nem írja le pontosan, csak annyit ír, hogy egyráhajtásos pálcáknál 3 láncszem a sormagasítás, így kissé hullámos lett a széle, de ez pulcsinál, összedolgozásnál úgysem látszik, és ő is körbehorgolja a végén.
A mostani színes, szagos könyvekhez képest egy teljes más világ ez a kötet. Rövid, tömör leírások, ami feltételezi, hogy tudsz kötni és horgolni, és nem ez az első darabod.
Az 1., 2., 5. és 6. sorban egyráhajtásos pálcákkal, a 3., 4. sorban kétráhajtásos pálcákkal horgoltam a mintát, de a bolyhos fonal sajnos annyira adja ki.
*Azt hiszem ez az a mintabonyolultság, amit csak szöveges leírás és a minta közepét ábrázoló fekete-fehér fotó alapján megértek, mivel mintarajz és szöveg alapján tudok leginkább horgolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése