2016. május 4., szerda

Lila biciklihez

... lila üléshuzat dukál. És mivel az én biciklimről van szó, ezért világítótornyos üléshuzat jöhet csak szóba.
Így kezdtem csak úgy fejből, minta nélkül horgolni egy lila-fehér világítótornyot. Az alap láncszemsorra különböző hosszúságú pálcákat horgoltam, hogy kissé ferde, háromszögszerű alapot kapjak. Aztán erre jöhettek a további átlós csíkozású sorok. Alulról fölfelé haladtam, annyi csavarral, hogy a legelső, fehér sor kezdés után kimaradó szálára lila pálcákat is horgoltam. Az egyes sorokban azonos hosszúságú, egyráhajtásos pálcák követték egymást, míg a lámpaház alatti lila sorban újra egymás mellé kerültek különböző magasságú pálcák.
A lámpaház sárga egyráhajtásos pálcák soraiból, míg a világítótorony teteje újra eltérő magasságú pálcákból készült.

Miután a torony készen lett, és nagyjából világítótorony alakkal rendelkezett, elhelyeztem a térben, azaz horgoltam szárazföldet, tengert és eget is.
A háttér megalkotásánál próbáltam követni a bicikliülés jellegzetes alakját - több, kevesebb sikerrel. Végül lila láncszemeket horgoltam a legutolsó sorok pálcáira, így adva magasságot a huzatnak. A legutolsó lila sorban a legkeskenyebb részen összehorgoltam, a széles felén pedig időnként láncszemekkel helyettesítettem 3-4 pálcát, bújtatót alakítva ki a gumiszalagnak.
Végső lépésként két réteg pólóanyagot férceltem a horgolt világítótornyos biciklihuzathoz, hogy melegebb és tartósabb legyen.
Bevált, kényelmes, könnyen leszedhető és felrakható, csak....
....
... a mintát leggyakrabban gombának nézik vagy hőlégballonnak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése