2017. március 24., péntek

Holland világítótorony - a könyvtárban

Még adós vagyok a 2016 októberi holland kalandunk világítótornyaival. Mielőtt a toronyfelfedezésekről írnék, először következzen egy kreatív, keresztszemes világítótorony. Amszterdami városnézéseim közben eljutottam a helyi Szabó Ervinbe, a városi könyvtárba is. Az OBA (Openbare Bibliotheek Amsterdam) központi épülete a főpályaudvar és a természettudományi múzeum között található. A 2007-ben átadott, és 2013-ig Európa legnagyobb könyvtáraként hirdetett épület első emeletén, a folyóirat-olvasóban ücsörögtem és pihentem ki az egész napi gyaloglás fáradalmait. A földszinten álló, szabadon használható zongoráról felszálló dallamokat hallgattam, miközben kreatív újságokat nézegettem.
A Borduurblad című keresztszemes magazin éppen aktuális, 76. számában pedig világítótornyos mintát is találtam. 
A torony egy sorozat nyári darabját díszítette: minden hónaphoz egy-egy képet közölt a lap, amit kihímezve összeállt egy teljes év.
A házakat használhatjuk aztán évszakonkénti dekorációhoz, havonta váltakoztatva a képet a falon, vagy akár szülinaptárként is.
A júliusi ház mellett álló világítótorony mintája (kockás papír nem volt nálam, így csak becsíkoztam a nálam lévő jegyzetfüzetet):
A Borduurblad újság honlapja: https://www.borduurblad.nl/
És a 76. számból a július - augusztusi házak: https://www.borduurblad.nl/borduurblad/borduurblad-76-incl-patronen/e-pattern-borduurblad-76-de-12-seizoenen-huisjes-juli-augustus-loredana-briozzo-maritiem-zonnebloemen

Jó hímzést!

Ha valaki ez alapján elkészíti, kérem jelezze kommentben, e-mailben, füstjellel, fénypostán... Köszönöm! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése