2020. április 1., szerda

Új helyzet

Harmadik hete itthonról dolgozunk, félbeszakadt a fonó kurzus, elmaradt a kosárfonás, frusztrál, ha ki kell mennünk boltba. Az ajándékba kapott időt pedig igyekszem a félkész és egyéb kézműves dolgokra fordítani.
Az egyik első ezek közül: zöld fonal

A fonós kurzuson kártolódobon színeket és anyagokat kevertünk, Ketten voltunk a kártolónál, és a dobnyi gyapjút elfeleztük. A fűzöld alapszínbe kevertünk sárga, narancssárga, lila és kék szalaggyapjút, fehér selyemszálat, lila száriselymet. A jobb felső sarokban, a zöldes csomó az, amelyet kikevertünk - a többi szöszről is írok majd később.
A kép jobb felső sarkán lévő zöldes csomóból font fonal gyönyörű színes lett, feltűntek benne helyenként az egyéb színek és árnyalatok. Szerettem volna, ha ebből egy hosszabb kész fonalam is lehetne.
Mivel az egyágú fonalnak kissé sárgás összhatása volt, és volt itthon kétféle zöld gyapjúm, így belevittem egy kis csavart, nem önmagával cérnáztam, hanem ebből fontam a másik ágat.
 A kétféle zöld gyapjút egy online kézimunkaklub keretében fontam fonallá. A világ különböző pontjairól gyűltünk össze olvasni, és kézimunkázni szeretők, és az internet segítségével közösen horgoltunk, kötöttünk, hímeztünk, fontunk - na meg persze beszélgettünk.
A kétféle fonal
A kész egyágú fonalakat lufis pálcára húztam a kézi orsóról, így lehetett őket tárolni, és a cérnázáshoz is tekeredett, ahogy kellett.  De csak egy darabig...
A kétféle zöld gyapjúból font fonal sajnos kevésnek bizonyult, előbb elfogyott, mint a színes kártolt.  És itt kezdődtek a bajok. Mivel csak egy orsóm van, levettem róla a már kész fonalat, fontam még hozzá a kétféle zöldből. Sikerült a zöld fonalvégeket kézzel összesodorni, de hirtelen kevés lett a két kezem: volt a két lufis pálca (a maradék sárga és a már elkészült fonal), az orsón lévő újabb zöld fonalat ceruzára húztam át, mert az orsó kellett a cérnázáshoz. Így a végén a két egyágú fonalat Férj segítségével sikerült készre cérnázni. Ekkor már csak kb. 3 cm volt a különbség, és ekkor már a zöld javára.

A korábbi, kisebb mennyiségű fonalakat dobozra tekerve készítettem, de ekkora fonalmennyiségnél ez kevés volt, túl rövid és tömzsi lett a tekercs.
Mivel motollám, motringkészítőm nincsen, karantén idején pedig azt használjuk, ami itthon van, fogtam hát Férj műhelypumpáját. A felső része elforgatható az aljához képest, így előáll a kívánt szerkezet, a fonal rátekerhető, rajta is marad, de később könnyen leszedhető, a második kör után már nem mozdult el a pumpa feje sem. Legközelebb kicsit beljebb kezdem majd az első köröket, és tökéletes lesz.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése