2021. március 29., hétfő

Konkurenciát kaptak a giliszták

Tavaly (2019) karácsonyra kaptam 10 doboz gilisztát, így azóta van beltéri gilisztakomposztálónk. A giliszták még élnek, és rengeteg almacsutkát, zöldséghéjat ettek már meg. Eddig. Mert most kipróbáltam a zöldségcsipszet, és finom lett. Még kísérleteznem kell az olaj mennyiségével és a sütési idővel, de az első kísérlet édesburgonyából és a sárgarépából finom lett.

Így készült - először:

Megpucoltam a zöldségeket tepsis húshoz: krumplit, répát és édesburgonyát - melyekből most ez utóbbi kettő az érdekes. Ezeket nem a gilisztáknak adtam, hanem megmostam több vízben, majd kevés olajat öntöttem egy tepsi aljára (ezt valószínűleg legközelebb nem fogom), beletettem a megmosott héjakat lazán, kissé szétszedve, meglocsoltam kevés olajjal, majd összekevertem, hogy az olaj eloszoljon, és betoltam a sütőbe. Illat alapján kiszedtem, közben egyszer megnéztem, átkavartam újra. 

A tepsim olyan volt, hogy a széle mélyebb, ott jobban megült, és összegyűlt az olaj, szóval legközelebb egyenes aljú tepsiben sütöm, és teszek rá fűszereket is. 

Így készült - másodszor:

Serpenyő aljába kevés olajat tettem, majd erre halmoztam a többször megmosott héjakat. Időnként kevergettem, amelyik jobban megsült, azt folyamatosan kiszedtem,  Legtovább a krumpli sült, és ha nem is lett klasszikus csipsz, azért jó lett.

Második próbálkozásként zöldségkrém készült, szintén héjakból, meg almából.

Első lépésként kevés sós vízben megfőztem minden pucolványt, a héjakat. Miután kihűlt, leöntöttem a levét, és elraktam rizsfőzéshez. Botmixerrel pürésítettem a megfőtt, hideg héjakat, majd további fűszereket tettem bele, és mivel karantén idején nem vettem tömlős sajtot, margarinnal kevertem el. Legközelebb több sót és fűszert teszek bele, és lehet, hogy mustárt is.

Aztán olvastam egy receptet:

"Medvehagyma-reteklevél pesztó

Alapanyagok:
egy nagy csokor medvehagyma
egy csokor retek levelei
egy maréknyi mag – itt mandula, tökmag, napraforgómag keveréke
egy evőkanál citromlé
két nagyobb csipet só
4-5 evőkanál olaj – olíva, tökmagolaj például

A medvehagymát a sóval, magokkal, citromlével aprítóba vagy mozsárba teszem. Addig töröm-aprítom, míg sima nem lesz, majd elkezdem adagolni hozzá az olajat. Annyira van belőle szükség, hogy még nem folyékony, de krémes állagú legyen."

Forrás: https://telex.hu/szorakozas/2021/03/28/medvehagyma-alapanyag-receptek-gasztro 

Medvehagymám nem volt, de egy csokor retek pihent itthon, abból elkészült. Kellett bele sok mag és sok olaj, de így finom lett. És leszedtem a szárról a zöld leveleket, és a már nagyon megsárgultak is inkább a gilisztáknak mentek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése