2021. augusztus 4., szerda

Hímzés 1907-ből

 azaz inkább 1907-es minta inspirálta hímzés. 


 Újabb szakaszához érkezett a molyos kihívás*, újra meghatározott korból olvastam és alkottam. Most szintén könnyítettek, a megadott korszakokból egyet választottunk, és az abban az időszakban keletkezett, valamint akkor játszódó művek olvasása mellett akkori kézimunkát készítettünk. A korszakot a kézimunka döntötte el, valami szecessziós kanyargást és burjánzást szerettem volna készíteni.:

Edward-kor és az I. világháború (1901-1919)  

Óz egyik kötetét, valamint Tarzan kalandjainak kezdetét olvastam, aztán a kézimunkánál elakadtam. Azaz emlékeztem, hogy van egy keresztszemes újságom Róth Miksa mozaikjával, de egyrészt nem találtam a mintát, másrészt rájöttem, hogy úgysem használnám semmire. Akkor pedig legyen valami olyan, ami használható - ha nem is nekünk, de egy történelmi hagyományőrzéssel foglalkozó ismerősünknek. 

Ő adta az igényt: legyen borítéktáska, amibe leveleket tehet, valami szíves-galambos mintával. A Tolnai Világlapjának jelent meg Házi Kincstár címmel melléklete, amely a háztartással kapcsolatos cikkek mellett hímzésmintákat, ruhaterveket is közölt, amelyekhez a pontos szabásmintát, leírást pedig a kiadótól lehetett megrendelni - a mellékletben megjelent kép alapján. (Érdekes kérdés, hogy ezek a rendelhető szabásminták vajon megvannak-e valahol, őrzi-e őket bármelyik könyvtár.) Több lehetséges mintát is elküldtem, végül egy hímzett növényi indára esett a választás. Pontosan nem sikerült követnem, de az hosszúkás dobozon lévő ovális hímzés volt a kiindulás.


 A kész borítéktáskát 57x25 cm-es anyagra hímeztem, egy régi lenvászon nadrágra, Venus fonalakkal. A bélést és a színanyagot géppel varrtam egymáshoz, de kifordítás után az oldalait kézzel öltögettem össze. 


 Végül nászajándék lett belőle, ebbe tettük a borítékot és a képeslapot. Az esküvőre pedig 1895-ös könyv alapján szerkesztett szabásminta alapján varrtam szoknyát - de ez már egy későbbi bejegyzés története.

 *A kihívásra készült korábbi munkákat és az egyéb, nem "modern" leírás alapján készült munkákat a régi-minta-alapján címke alatt lehet megtalálni itt a blogon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése