2012. november 5., hétfő

Rakott káposzta

A legtöbb rakott káposzta sajnos csak nevében tartalmaz káposztát. A menzai verzióban nagy réteg rizs, rajta kevés darált hús és még kevesebb káposztalevél. Az otthoni, gyerekkori verzió egy kicsit jobb, de még mindig nem az igazi, hiába van az alján és a tetején káposztalevél, az ízén alig érezni.
Úgyhogy a szénhidrátcsökkentés és az egyszerűség jegyében kihagytam belőle a rizst. Fogtam egy fej káposztát, feldaraboltam, majd a 3/4-ét egy tepsi aljára halmoztam. Erre tettem az előzőleg megpirított darált húst (kb. 35-40 dkg-ot), majd ráhalmoztam a maradék káposztaleveleket is. Kb. 2-3 dl vizet öntöttem alá, majd fóliával letakarva az egészet a sütőbe tettem, addig amíg a káposzta megpuhult, -párolódott.
Ez az alap, de most volt otthon pár szem megenni való krumpli és alma, így kockára vágva ezeket is a nagyobb káposztahalomra raktam. Most addig sült, amíg megsült/főtt a krumpli is.
Egyben nem marad, szépen nem lehet szeletelni, de finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése