2014. március 21., péntek

Tiara

Ez jutott eszembe erről a nyakláncról, amit másfél napi személyvonatozás alatt az egyik munkatársamnak fűztem. Valahogy olyan hercegnős lett, és nem is rózsaszín miatt. A minta egy korábban fűzött lánc mintájának továbbfejlesztése, kiegészítése.

Ehhez egy sorba felfűztem a gyöngyöket, minden 8. szemnek sötétebb gyöngyöt véve. Így összesen 37 szakaszom lett, a legelső és a legutolsó szakaszt is számolva.

A sor végén elindultam visszafelé (épp egy újabb szállal, mert nem volt nálam kapocs, de ennek rögzítése után ugyanazzal a szállal is folytathatjuk).
Az első 9 szakaszban csak egyenesen visszafűztem a szálat, végül a 10. szakasz előtti sötét gyöngyben bújtattam ki a damilt. felvettem 11 világos gyöngyöt, majd a 10. szakasz végén lévő sötét gyöngybe öltöttem (csak abba az 1 szembe). Újra felvettem 11 gyöngyöt, majd a következő sötét gyöngybe öltöttem. Ezáltal kis fülecskék alakultak, az egyik jobbra, a következő a bal oldalra fordulva, összesen 7 db.

Miután elkészült 7 fülecske, a 17. szakasznál felvettem 5 világos és 4 sötét gyöngyöt, majd visszaöltöttem az 1. sötétbe. Ezután újra 5 világos következett, majd a szakasz végén lévő sötét gyöngybe öltöttem. Ezáltal az íves félkör helyett egy háromszögszerű alak keletkezett.
A 18. szakaszhoz megint 11 világos gyönggyel egy félkör következett.

A 19. szakasz a nyaklánc közepe, ide kissé nagyobb mintát raktam. Ehhez felvettem 7 világos, 1 sötét, 3 világos, majd 4 sötét elemet. Visszaöltöttem a 4 sötét, tűtől legtávolabbi gyöngyébe (hasonlóan a 17. szakaszhoz), majd igyekeztem minél jobban közelíteni az eredeti egysoros lánchoz. Ezután újra 3 világos gyöngy következett, melyekkel az 1 sötétbe öltöttem. Utána 7 világos gyöngyöt felvéve a 19. szakaszt lezáró sötét gyöngybe öltve befejeztem a mintát.

A 20. szakaszhoz megint 11 világos gyönggyel félkört fűztem.
A 21. szakaszban megismételtem a 17. szakasz mintáját (5 világos, 4 sötét, visszaölteni az 1. sötétbe, 5 világos).
Újra 7 fülecske következett, 11 világos gyöngyből.
A végén az eredetileg fűzött gyöngysor összes gyöngyébe öltöttem, a legvégén kivezetve a damilt. Végül eldolgoztam, és rögzítettem a kapcsot.

Az alábbi képen bár nem látható a teljes fűzési minta, de talán jobban értelmezhető hogyan is készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése