2014. szeptember 22., hétfő

Spenótpite

Ha friss spenótleveleket kapok anyukámtól egy kicsit midig szenvedek, hogy mit is főzzek belőle. A szokásos spenótos lasagne-hoz, spenótfőzelékhez és spenótos nokedlihez tökéletesen megfelel a fagyasztott, bolti verzió is. Valami olyan kellene, amiben érvényesülnek a levelek.
Így próbálkoztam a spenótos puliszkával, de az kissé vad lett.

Viszont a legutóbbi verzió jó lett, úgyhogy a megjegyzést segítendő, leírom.

A 3 literes fazekamban besamelt készítettem, azaz vajat olvasztottam, azon lisztet pirítottam, majd fokozatosan felöntöttem bő fél liter tejjel. A szószt ízesítettem szerecsendióval, fehérborssal és kevés sóval. Folyamatosan daraboltam bele a megmosott spenótleveleket, majd készre főztem.
Kikentem egy tepsit (a szögletes, magas falú bádogtepsimet), majd beleterítettem egy friss, 275 g-os leveles tésztát. A tésztát kicsit megnyújtottam, hogy magasabb pereme legyen, az így kialakult helyre pedig belekanalaztam a spenótos szószt. Mozzarellát daraboltam rá, végül készre sütöttem.
Jól csomagolható, hidegen és melegen is finom lett!

Mivel kicsit sok szószt főztem, a maradékot spenótfőzeléknek ettük meg, így egy főzéssel több napra is elegendő ebédünk lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése