2014. október 7., kedd

Őszi sütemények

Az utóbbi időben két olyan süteményt is sikerült rögtönöznöm, ami őszi lett és finom. Megőrzésképpen leírom a receptjét, hátha másnak is van kedve megsütni.
Az alap a bögrés sütis tészta volt, azaz:
  • 1 pohár joghurt vagy kefir
  • 3/4 pohár olaj
  • 1 tojás
  • 1/2 pohár cukor
  • 2 pohár liszt
  • 1 cs. sütőpor
Utána ezt variáltam.

Szilvás kevert:
Az alaptésztába sok gyömbért és kevés fahéjat, valamint kimagozott szilvát daraboltam, összekevertem, majd muffin- és püspökkenyérformában megsütöttem.

Szőlős pite:
Az alaptésztába sok fahéjat és kevés szegfűszeget kevertem. Kikentem margarinnal és liszttel a sütőhöz kapott nagy gáztepsimet, majd az alaptésztát ebbe öntöttem, és minél jobban szétterítettem. Erre potyogtattam a megmosott, leszemezett fekete szőlő szemeket. (Othello szőlő volt, mert ilyet kaptunk.) Végül az egészet megsütöttem.
Mivel a szőlőt nem magoztam ki, valaki köpködte a magokat, valaki lenyelte, de mindenkinek ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése