2015. február 17., kedd

Téli tekerés

Ha valaki biciklizik, akkor mindig és mindenhová azzal megy - még télen is. Nyáron elég egy csattintós leszorítani a nadrágot, de a téli mínuszokhoz extra felszerelésre van szükség.
A mindig és mindenhová bicikliző Férj egészsége érdekében eddig az alábbiak készültek el:
  • horgolt térdmelegítő
Ehhez, egy, a térdet átérő téglalapot horgolunk. Először láncszemekből a kívánt szélességű sort készítjük el, majd az erre horgolt egyráhajtásos pálcák soraiból elérjük a kellő hosszúságot,* végül az egyik rövidebb végére füle(ke)t horgolunk, a másik rövidebb végére gombo(ka)t varrunk.

*a téglalapot a hosszabb oldala mentén is készíthetjük, ekkor a tervezett hosszúsággal megegyező sort horgolunk, majd erre kerülnek az egyráhajtásos pálcákból készült további sorok.
A pántnak nem szükséges teljesen körbeérni a térdet, ha hátul csak az összefogó gomb és fül van, az is elég, sőt talán kényelmesebb is, ha nem gyűrődik tekeréskor a sok anyagréteg. A fület érdemes kicsit hosszabbra hagyni, de néhány helyen összehorgolni, mert így állítható lesz a pánt mérete, jobban igazodik a nadrágvastagsághoz és minket is kevésbé visel meg, ha a mosásban kinyúlik vagy összemegy. Nem kell újrakezdenünk, csak másik gomblyukat használunk. Még nagyobb méretváltozás esetén meg máshová varrjuk a gombot...
  • horgolt ülésmelegítő
Ehhez nehezebb pontosabb leírást adni. Egyrészt minden ülés más és más, másrészt ez kicsit a rögtönzésen alapult. Férj ülése hosszúkás, az egyik végén kicsit kiszélesedő, így itt is egy láncszemsorral kezdtem, majd ezt horgoltam körbe spirálisan egyráhajtásos pálcákkal. Néhol, a fordulásnál szaporítottam, több pálcát öltöttem egy szembe, hogy valami ülésalakja is legyen. És nagyon gyakran hozzápróbáltam az üléshez.
Mikor már elértem a kellő szélességet és hosszúságot, azaz kaptam egy nagyjából akkora alakú és méretű horgolást, mint a bicikliülés, horgoltam rá 2 kört, majd a további köröket elkezdtem fogyasztani, valamint lyukakat is horgolni rá. Az így kialakult formát rá lehet húzni a bicikliülésre, a rögzítése pedig kétféleképpen lehetséges:
  1. a lyukakba vagy gumipántot fűzünk, amivel rárakhatjuk az ülésre,
  2. vagy horgolt szalagot fűzünk, amit megköthetünk.
Az elejét, ahol az ülés még keskeny, összehorgoltam, így egy csőhöz hasonlító formát kaptam, a szélesebb részén pedig összesen 5 lyukat alakítottam ki, ebbe fűztem a gumiszalagot. Felrakni és leszedni 2-2 lépésben lehet: a csövet ráhúzzuk az ülés elejére, majd a gumipántos részt az ülésre húzzuk. A gumiszalag miatt megnyúlik annyira, hogy rögzíthető legyen, de össze is húzza annyira, hogy ott maradjon.

A térdmelegítő hasznáról személyes tapasztalatokkal is tudok szolgálni: nadrágra rátéve, de vastag harisnyára rögzítve is használható. És sokkal könnyebb le- és felvenni mint egy plusz harisnyát. Szóval jó! És egyszerű elkészíteni, ajánlom minden biciklisnek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése