2015. december 22., kedd

Fülbevaló - molykihívásra

Az egyik munkatársamnak készítettem drótos, gyöngyös fülbevalót. Először csak elővettem a meghajtogatott, de fel nem használt drótok dobozát, elkezdtem összeállítani a fülbevalót, aztán eszembe jutott, hogy jelentkeztem a molyon egy kreatív könyves kihívásra. Gyorsan előkaptam hát az alább látható könyvet, kerestem benne valami olyan mintát, ami hasonlít az elkezdetthez.
Szerencsére a Hullámos fülbevaló ilyen volt. Ezt készítettem el. Azaz mégsem, mert az aljára nem 3 csigát, hanem 2 csigát és 1 gyöngyös díszítést raktam.
Hogy mennyire lehet követni a leírásait a könyvek? Amikor nem más mutatta, akkor alapból ebből tanultam meg drótékszereket készíteni. Szóval szerintem érthető és jó leírásokat közöl. A mintadarabok is változatosak, és a legtöbb nem önálló darab, hanem szettek, azaz a fülbevalóhoz gyakran társul nyaklánc, esetleg még karkötő is. Ennek ellenére a mintákhoz nem igazán ragaszkodtam sosem. Vagy csak egy részét használtam fel, vagy csak kiindulás volt, és a mintadarabokban szereplő elemekből készítettem valami újat.
Ennél a darabnál sem követem pontosan a leírást, mert zöld virágkötöző drótból hajtogattam az elemeket. Ennek pedig nem tudom a vastagságát. Valamint a legfelső gyöngy alatti elemet kissé máshogy hajtogattam: egy teljes kört, aminek két oldalán van 1-1 karika, míg az eredetiben egy M-szerű elem szerepel.
Végül egy közeli, minden hibát láttató kép:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése