2020. június 3., szerda

Kísérletezés

A fonókurzus utolsó megtartott alkalmán festettünk. Az addig elkészült fonalainkat ecetes-ételfestékes vízben főztük rövid ideg. Ketten álltunk egy fazék felett, és bár alapból mindannyian az egyszínűbb dolgokat szeretjük, főleg a zöldet, elcsábultunk a színek láttán. Úgyhogy a tervezettnél kicsit szivárványosabb fonalaink lettek, pedig nem is használtunk olyan sok színt.
Részemről adott volt három mindenféle fehér szöszből kézi kártolón összekártolt rolág, ezt fontam kétágú fonallá, és festettük meg a lében.
Ami aztán feladta a leckét, mert mindössze kb. 6 méternyi fonalam volt, és az is szivárványos. Tehát mással nem igazán kombinálható, és valami olyan és semleges minta kellene hozzá, ami kiadja a színeit. Egyráhajtásos pálcákból horgolva mindössze 4 sorom lett. Szépen kijöttek a színek, egymás mellett voltak az azonos színek, de nagyon apró, semmire sem elég.
Akkor eszembe jutott, hogy valamelyik lomtalanításról van egy bontatlan kicsi szövőkeretem. A szivárványos fonal szőve már kissé nagyobb lett, a színek jobban összemosódnak, de még finoman érvényesülnek egymás mellett.

Még a horgoláskor jutott eszembe, hogy neszesszer díszítéseként, az elejéhez, a mintájához lehetne felhasználni ezeket a darabokat. A szövött darab önmagában laza volt, így csak más anyaggal kombinálva mertem felhasználni. Rávarrtam Férj régi nadrágjából vett semleges színű alapra, bele cipzár, és kész a kis tároló.

Színes fonalaim vannak még, sőt már ételfestékkel magamtól is festettem, így további kísérletek várhatók :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése