2020. június 9., kedd

Rögtönzött csicseriborsós egytál

Az egész úgy kezdődött, hogy kinyitottam egy doboz gombakonzervet, amiről kiderült, hogy csicseriborsó. A one-pot-pastába nem raktam bele, de miután egy napot várt a sorára, felhasználtam.
Élt a fejemben egy emlékkép a 2017-es Múzeumok Éjszakájáról, ahol a Centrális Galériában csicseriborsós-mogyorós-fűszeres ételt kóstoltunk. Ez volt az:

A nevére nem emlékeztünk, a netes nyomozás eredményeként a programból csak ennyit tudtunk meg:
"A kiállítás látogatóinak egy kvízt is összeállítottunk, amelynek kitöltői megkóstolhatják a rendkívüli nyitvatartással készülő Fruccola kávézó afgán ételkülönlegességét."
http://www.museum.hu/program/50969/Muzeumok_ejszakaja_2017_-_Blinken_OSA_Archivum_Budapest

Szóval afgán ételkülönlegesség, irány a net, immár csicseriborsós recepteket keresve. Aztán egyiket sem követtem, de finomat főztem.

Hozzávalók (4 személyre):
  • 1 kis konzerv csicseriborsó - hiszen ebből indult az egész
  • 3 közepes méretű krumpli, hámozva, kisebb kockákra vágva
  • 4 nagyobb sárgarépa , hámozva, félkörívekre vágva
  • 1 fej hagyma, hámozva, aprítva
  • 1 konzerv hámozott paradicsom (vagy 1 doboz paradicsompüré)
  • kevés baconkocka
  • napraforgómag, lenmag, szezámmag - földimogyoró nem volt itthon
  • fűszerek: curry vagy indiai fűszerkeverék
Elkészítés:
  1. A baconkockát a 3 literes fazekam aljára tettem, kissé kiolvasztottam, rádobtam a darabolt hagymát, kissé megfonnyasztottam, majd jött a répa és a krumpli. Kicsit ezeket is átpirítottam.
  2. Ráborítottam a hámozott paradicsomot, kiöblítettem az edényét, majd ez is ment a zöldségekre. Leszűrtem a csicseriborsót, majd ez is ment a fazékba. Kb. annyi folyadékot öntöttem rá, hogy majdnem ellepte.
  3. Fűszereztem, beleszórtam a magvakat. (A történelmi hűség kedvéért megemlítem, hogy volt benne kevés bazsalikom és balzsamecet is, de ezeket nem lehetett érezni a kész ételben.)
  4. Jól átkevertem, lefedve főztem kb. fél órát, amíg a zöldségek megpuhultak. 
  5. Fedő nélkül is rotyogtattam még egy kicsit, hogy jobban besűrűsödjön.
Kóstoláskor kicsit csípős volt, így gondolkoztam, hogy teszek bele egy kevés tejfölt, vagy öntök bele kölest/bulgurt, de volt maradék tésztánk, végül azzal ettük. Tésztával kicsit koshari/kosari jellege lett, de az is kellemes emlékeket idéz, szóval nem bántuk. És így 1 adag maradék főtt tészta hasznosítására is remek 2 főnek.
Holnap csak a zöldséges szósz lesz a menü. Vagy egy kis kuszkusszal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése