2020. június 24., szerda

One pot pasta

Évekkel ezelőtt futottam bele ezekbe a receptekbe, lelkesen olvastam őket, de eddig csak ott volt a fejemben egy hátsó zugban, kipróbálni csak most próbáltam.
Egyszerűen hangzik, és az is: mindenféle tésztaszósz-alapanyagot egy edényben kell megfőzni a tésztával. Remek maradékmentő fogás, kerülhet bele minden, ami épp van, viszont előre nem lehet megfőzni. De ezt nem is érdemes, hiszen kb. 15 perc alatt kész is van.

Az alap 5 főre:
  • 50 dkg száraztészta (mi épp csavartcsővel ettük, de lehet bármi)
    egy zacskó tésztával indítottam, ebből kb. 5 adag lett, szóval legközelebb személyenként 10 dkg tésztával fogok számolni
  • (pirított) darált hús
    nekem mindig van a mélyhűtőben készre pirított fűszermentes darált hús, kb. 10 dkg-os adagokban, sok étel készítését megkönnyíti és meggyorsítja 
  • 1 konzerv hámozott paradicsom vagy 1 doboz paradicsompüré
  • 1 zacskó olívabogyó (a kicsi, kb. 10 dkg-os csomag, egy jó nagy marék)
  • 1 kis zacskó mozzarella
  • pirított hagyma - mert ez is egy lusta verzió, lehet sima hagymával is indítani, és azt üvegesre pirítani
  • fűszerek: kevés só és bors, sok-sok bazsalikom és oregánó
Elkészítés:
  1. Tényleg mindent (kivéve a mozzarellát) csak felhalmoztam a fazékban, és készre főztem. Folyadékból kb. annyi volt, hogy éppen ellepte.  Az elején és a végén érdemes intenzívebben kevergetni, hogy a tészta ne ragadjon egybe, majd ne tapadjon le.
  2. A mozzarella csak a legvégén került bele, hogy jobban egyben maradjon.
  3. Tálaláskor mehet bele kockázott nyers paradicsom, sajt reszelve, vagy sajtszeletek apró darabokra tépkedve, de akár egészben is.
Ha nem lett volna előre pirítva a darált húsom, akkor azzal kezdtem volna: egy hagymán megpirítva a húst, és csak utána halmoztam volna.
Folyadékból ment bele minden: a kiöblített paradicsomos edény, az olívabogyók leve (emiatt a sóval óvatosan, alapból sós, én ezen kívül nem is raktam bele), a mozzarella leve, csak ami így kimaradt, az volt víz.Viszont tényleg csak 1 evésnyit szabad egyszerre készíteni belőle, mert amíg megebédeltünk, a maradék tészta az összes folyadékot magába szívta, másnap a melegítés kb. ugyanannyi idő volt, a tészta kissé szétfőtt, és tehettem bele új dolgokat.
További variánsok:
  • tejszín és hal 
  • csak sajt, de az többféle és olívabogyó
  • darált hús és tejszín
Szóval a recept marad, és ha hirtelen kell valami meleg étel, akkor elkészítem - de csak a szükséges mennyiséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése