2011. március 30., szerda

Szőlőszörp - háromszor

Az első szőlőlekvár 2009-ben született, aztán mivel finom lett, 2010-ben több színű lekvár és szőlőszörp is készült (a befőzésről szóló bejegyzés). A szörp azóta már több formában feltűnt a konyhánkban. Íme a mi verzióink (eddig):

A klasszikus: Szörpnek, kancsóban
Nincs róla mit írni, hiszen egyszerű, finom és gyönyörű színe van. A hosszú nyelű kiskanalaink pedig jó szolgálatot tesznek a felkavaráskor.

Egy kicsit extra: Gyümölcsjoghurtként
Mikor legutóbb vásároltam, annyira nem tetszettek a gyümölcsjoghurtok, sem árban, sem kinézetre. De néha mégis jól esik egy kis édeset kanalazni, ami azért annyira nem tömény és nem csoki. Így sima, natúr joghurtot vettem, amibe otthon kevés szőlőszörpöt (és ribizlilekvárt) kevertünk. Az így kapott gyümölcsjoghurt lehet réteges is, lehet csíkos-márványos és egyszínű lilásrózsaszín is, de mindenféleképpen finom. (A ribizlilekvár kissé túl darabos és sűrű volt ahhoz, hogy jól elkeveredjen a joghurtban, de szőlőszörppel tuti.)

Extra: Mályvacukorként
Találtam egy mályvacukor receptet, amit ki is próbáltam, de az előírt aromák+víz helyett szőlőszörp került bele. Gyönyörű színe lett, és finom szőlős íze! A recept, Wise Lady oldaláról. (Amit elrontottam: nem mertem olajjal bekent sütőpapírra tenni, mert féltem az olajíztől, így alufóliával béleltem ki a fagyisdobozt, amibe viszont beleragadt a massza, úgy kellett késsel kivágni belőle...)

De amibe még biztosan kerülhet a szőlőszörpből: sütik tésztájába, túrógombócra, gyümölcsöntetbe és bármibe, amit szép lilásra-bordóra szeretnénk színezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése