2012. január 10., kedd

Tojáslepény

...avagy mit főzzünk, ha alig van otthon valami, de mégis valamit enni akarunk.
Még karácsony előtt vettem gombát és fejes káposztát. A párolt káposztát mint önálló köretet Férj anyukámnak köszönhetően megszerette, így a káposztából az készült, a gombát pedig tölteni szerettem volna. De csak volna, ugyanis az elkészítésre csak most hétvégén került sor, így a gombát inkább már nem ettük meg. Igen ám, de addigra a káposzta meg már párolódott, a hűtőben pedig már a mindig ott lévő virslit sem találtam. De volt tojás és tejfől, amivel eredetileg a gombákat töltöttem volna, így végül ezt sütöttem össze serpenyőben.
Kb. 1 kis pohár tejfölt elkevertem 3 tojással. Ez volt az alap, amibe még tettem a hagymás petrezselyemolaj zöldségeiből, azaz hagymát, petrezselyemzöldet, amitől nagyon finom lett, valamint 2 db töpörtyűt kis darabokra vágva, ez utóbbit azonban nem lehetett érezni benne.
A masszát beleöntöttem egy serpenyőbe, és megsütöttem. Amikor az egyik fele átsült, és már egyben mozgott az edényben, akkor megpróbáltam megfordítani, amitől azonban szétesett. Azért finom maradt és megettük, és bekerül a repertoárba, talán nem csak tartalék feltétként is.
Nem tudom mit kellene még beletenni, hogy egyben maradjon a lepény és tényleg lepény legyen, ne csak finom kis darabok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése