2013. november 6., szerda

Párnahuzat

Nemrég varrtam - a korábban ablakszigetelésnek használt szivacsokkal tömve - 2 ülőpárnát az új székeinkre, valamint hozzá kék-fehér kockás huzatot. De nem ez volt az első párnahuzat-varrásom. Korábban sokzsebes adventi naptárnak használható huzatot készítettem, majd ennek egyik zsebébe tettem a másodikat. Ez utóbbi egy hímzett virágokkal díszített párnahuzat volt, itt alább.
A virágok szárát és a szirmokat két szállal hímeztem, egyenes öltésekkel, de mindig egy kicsit vissza, az előző szembe, annak két szála közé öltöttem, hasonlóan a láncöltéshez. Így egy kissé karakteresebb, kiemelkedőbb lett a hímzés. A bal oldali színátmenetes, a sötétkéktől a fehérig fakuló fonallal, a jobb oldali középkék fonallal készült. A virágokat tartó zöld kelyheknél sok egyenes öltés került egymás mellé, legyező alakban.
A minta saját ötlet, aminél szempont volt, hogy látványos, de gyorsan haladós legyen, a teljes virágszirmokat nem volt időm kitöltetni.
Most, utólag ránézve, hiányzik róla egy vagy két zöld levél...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése