2014. július 29., kedd

Zsákok 3. - Ingből

A zsákok varrása során kezdett kissé unalmassá válni a fehér. Valami újítás kellett. Ez meg is érkezett após leselejtezett világoskék ingének képében. És az ebből varrt zsákok nem csak színesebbek lettek, hanem kevesebbet is kellett rajtuk varrni.

Díszítettem
  • rávarrt zsebbel

  • ráhímzett névvel
  • rávarrt szalaggal
Ez utóbbiból nem nyeremény, hanem a) ajándéktasaknak készült egy születésnapra, valamint b) társasjáték elemeinek tárolására saját célra is varrtam egyet. És pont volt ugyanolyan színű szalagom a behúzónak, mint az összehúzó zsinór!
A kapott ingről első lépésben lebontottam a gombokat, majd a zsákok készítéséhez pedig kb. így daraboltam fel az inget.
Először levágtam az aljáról az ívet, majd zsákszélességben elvágtam, majd az ing hátulját is elvágtam középen, így alakult ki a 7-8. zsák. Ebben az esetben csak a két oldalát kellett beszegni és összevarrni. Félig a behúzója is készen lett a gombolás két réteg anyaga miatt.
Az ujjából szintén 2 zsák alakult ki., a 2. és a 9. Ezeknek az alját és a tetejére a behúzót kellett csak megvarrni.
A gallér alatt a vállrésznél dupla réteg anyag volt, így azt csak körbevágtam, visszahajtottam, a behúzónak házat varrtam és kész is volt - ebből lett az 1-el jelölt zsák. (A szalagos zsákok készültek így.)
Még nem minden számmal jelölt részből varrtam meg a zsákot, így a 9-es, ahol a mandzsetta rész van, és a 4., a rávarrt zseb hasznosítása még várat magára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése