2016. január 25., hétfő

Horgolt babatakaró

Amikor körülbelül egy éve megtudtam, hogy az egyik barátnőm babát vár, elkezdtem gondolkozni, mit is adhatnék, azaz készíthetnék majd neki. Valami babadolgot. Mondjuk horgolt babacipőt, kardigánt, kicsi sapkát vagy takarót. Gyűjtögettem az ötleteket, a mintákat. A baba közben megszületett. Aztán eldöntöttem, hogy takarót horgolok nekik. A nyár után ősz lett, majd tél, elkezdtem gondolkozni az adventi naptár-szülinapi ajándékon a mamának. Azt már láttam, hogy hiába horgolom, amikor tudom, a takaró csak a 24-ei ajándék lesz. Aztán úgy alakult, hogy az lett, de csak 22-én adtam át, és került fa alá. Addig vagy horgoltam, vagy eldolgoztam a szálakat, vagy száradt a takaró. Végül csak elkészült, 35x67 cm lett.

Egy bögrepulcsinál használt mintát kombináltam a nagyinégyzet sarokrészével és 2 ráhajtásos pálcákkal.
Középen világoskék fonalból elkészült egy téglalap, majd ezt horgoltam körbe-körbe szürke, középkék és sötétkék fonallal.
A minta: 
  1. sor: láncszemek, minden 5-et kissé nagyobbra húzni, hogy könnyebb legyen a 2. sor
  2. sor: minden 5. láncszembe: 2 krp, 1 sima, 1 hosszú és 1 sima láncszem, majd újra 2 krp
  3. sor: mint az előző sor, a 2+2 krp, közte a 3 láncszemmel az előző sor hosszú láncszemeibe kerül 
  4. sor: folytatjuk a jobbra-balra horgolást addig, amekkora közepet szeretnénk
  5. sor: színt váltunk, a szürke fonallal krp-kel spirálisan körbehorgoljuk az eddig elkészült téglalapot, a sarokrésznél 3 krp, majd 3 lsz és 3 krp követi egymást
  6. sor: folytatjuk a körbe-körbe horgolást krp-kel
  7. sor: színt váltunk, a középkék fonallal a középrész mintáját folytatjuk, azaz minden 5. láncszembe 2 krp, majd 1 sima, 1 hosszú és 1 sima lsz, majd 2 krp,
    a sarokrésznél az előző sarok 3 lsz-ére 2 krp-3 lsz-2 krp kerül (a 2 krp-k kevésbé lógnak ki a sorok mintájából)
  8. sor: folytatjuk az előző sort, a saroknál az előző sarok 2 krp-jébe 1-1 krp-t öltünk, a 3 lsz-ére pedig a 2 krp -3 lsz -2 krp kerül
  9. sor: folytatjuk az előző sor mintáját, de a sarokba a 2-2 krp közé 2 krp - 1 sima, 1 hosszú, 1 sima lsz - 2 krp kerül, majd utána jön a 2 krp+3 lsz+2 krp-ből álló sarokelem, majd újra a 2 krp -1 sima, 1 hosszú, 1 sima lsz - 2 krp az előző sor 2-2 krp-je köze, majd folytatjuk a mintát, azaz újra az előző sor hosszú lsz-eibe öltünk
  10. sor: kezdjük elölről, azaz újra a 7. sor és sarokrésze jön
  11. sor: horgoljuk, amíg bírjuk
krp: 2 ráhajtásos pálca
lsz: láncszem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése