2019. november 28., csütörtök

Még az utolsó héten

...sikerült befejeznem az utolsó őszi dekorációt, a horgolt tököt.
 Szeptember elején kezdtem, a kupaccsökkentés jegyében, a feldarabolt, műszálas, nyekergős vintage fonalból, amelyből az ötvenes évek hímzése is készült. A minta egyszerű, egy sima láncszemsorra ráhajtás nélküli pálcák kerülnek, így előáll egy kétszer olyan hosszú, mint amilyen széles téglalap. Annyi benne a csavar, hogy a pálcákat nem mindkét, hanem csak az előző sor hátsó szálába kell ölteni. Két szállal horgoltam, de így is csak egy vékony 3-as tű volt megfelelő a fonalakhoz. Ezért is készült el ilyen sokára, mert sok-sok öltés adta ki a szükséges méretet.
Miután kész lett a téglalap, a maradék fonallal, zsákvarró tűvel összevarrtam a rövidebb oldalait. A sok-sok fonalvég belülre került, összeférceltem, majd összehúztam az egyik hosszabb oldalt, kitömtem szivaccsal, majd a másik hosszabb oldalt is férceltem, összehúztam. Végül átöltöttem a tökön, összehúzva kissé a tetejét és az alját.
A szárához mindössze kb. másfél méter zöld fonalra volt szükség. A kezdő láncszemsorra egyráhajtásos pálcákat horgoltam 2 sorban, végül összehorgoltam egy hengerré. Pár egyráhajtásos pálcasorból még egy levél is kijött a fonalból, sőt még kanyargós kacsokra is jutott belőle.
Utolsó lépésként pár öltéssel hozzávarrtam a szárat a tökhöz.

A tökhöz nem csak a fonal újrahasznosított, hanem a tömőanyagként használt szivacskockák abból a már elhasznált mosódiós labdából vannak, amellyel mostanában mosni szoktam. Így semmi új nincs benne.
Az inspiráció ez a videó volt, ennek lépéseit követtem (kivéve a szárnál): https://youtu.be/8kBSmcIcPM0 
A minta egyszerű, bármekkora méretű tök készülhet belőle, és vastagabb fonalból hamar elkészül.
A szintén újrahasznosított és kupaccsökkentős parafa tök hamarabb elkészült. A kicsi tökhöz most 2-3-2 arányban használtam a dugókat, és mindegyiket befestettem, az elkészítés leírása itt található:  https://kreativsagok.blogspot.com/2015/11/tok-parafadugokbol.html
Két parafatök készült, az egyiket egy munkatársam kapta, aki említette, hogy éppen őszi dekorációt készít, és lelkesen törekszik a hulladékcsökkentésre.
A nálunk maradt parafatök pedig az utolsó novemberi hétre horgolt társat kapott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése