2019. november 18., hétfő

Olasz világítótornyok - Trieszt és Velence

2017 nyarán addig húztuk a nyaralást, és a helyszín kiválasztását, hogy végül csak nyár végén, ősz elején egy spontán hetet töltöttünk Triesztben.
A választásunk több szempont miatt esett Olaszországra:
  • én még sosem jártam előtte Olaszországban
  • Férj emlegette mindig a római kalandjait, és szívesen visszament volna igazi olasz fagyit enni
  • mivel Trieszt a tengerparton van, természetesen van világítótornya is :-)
A leghíresebb a győzelem világítótornya, a Faro della Vittoria. Viki - ahogy a tornyot egymás között emlegettük sajnos csak hétvégén látogatható, így nem fogadott minket, nem tudtuk megnézni a benne lévő kiállítást sem.

A belvárosi kikötőben található La Lanterne viszont annál nagyobb meglepetést okozott. Első nap felfedeztük kívülről...

... majd a benne található hivatal nyitvatartási idejében megkérdeztük, és felmehettünk, látogatható. Fent, a lámpaház mellől

És a kikötői torony távoli képe:

Trieszttől nem messze van Velence, így oda is átbuszoztunk egy napra. Természetesen nem a fő sziget, hanem Murano volt a célpont, ott is, a sétányon lévő világítótorony. Sajnos ez sem látogatható, így csak makettet vásároltunk róla, és kívülről fotóztuk körbe.
Miután tettünk egy kört az üvegművesek szigetén, a vaporettóról még egy utolsó pillantást vetettünk a toronyra, majd megkerülve a szigeteket....
... mielőtt kikötöttünk a Szent Márk téren, Velence egyik kisebb szigetén is láttunk két jelzőfényt a sziget két oldalán.
Maga Velence leginkább zsúfolt és szűkös volt, így Murano hozzám sokkal közelebb áll, szerintem szebb is.

Sőt Triesztben még egy meglepetés világítótorony várt minket, a szállásunk lépcsőházában:

Haza egy makettet hoztunk a muranói toronyról.