2015. január 16., péntek

Csomagolás gurigába

A blogon már korábban is feltűntek a gurigák:
  1.  széles gurigából ajándékdobozként
  2.  adventi naptárban
Azóta sem feledtem őket, csomagoltam beléjük mindenféle apróságot, hengerré hajtogatható ajándékot. Volt ráhúzható fedeles, amikor kihasználtam a gyártók papírspórolós trükkjét, azaz egymásba csúsztatható gurigákat kerestem. De ami üresen még egymásba ment, az bevonva már szorult, vagy túl laza volt és leesett... 
Ha a szaloncukorféle dekorálást használtam, azaz ha a henger bevonásához használt papírt szélesebben vettem, mint a henger, majd a lelógó papírt csíkokra vágtam, akkor ezt nem lehetett jól bezárni...
De nemrég a konyhai papírtörlő csomagolóként történő hasznosításában egy új ötlet jutott eszembe:
  • A henger két végét körberajzoltam egy kartonon (pl. teásdoboz), majd a két kört kivágtam. 
  • Az egyik kört ráragasztottam a henger egyik végére.
  • A henger azon felén, ahová nem ragasztottam a kört, a henger szélétől kb. 1,5 cm-re kézi fúróval lyukat fúrtam. Ugyanezt megtettem a nem felragasztott körrel is.
  • A hengert a szokásos módon bevontam színes papírral, de
    • az egyik (üres, kifúrt) végén pontosan a henger mentén levágtam a papírt
    • a másik (amire a kört ragasztottam) végén viszont szélesebbre hagytam a papírt: még kb. annyit, mint amennyi a henger átmérője. Ezt a felesleget aztán a hengerre merőlegesen kb. 1-1,5 cm-enként bevagdostam, majd az így kialakult csíkokat a henger végére erősített kartonkörre ragasztottam. Szépen sorban, egymás után haladva a csíkok befedik a kört. (Ha olyan mintás a papírunk, hogy a szétvágás és a csíkonként ragasztás megtöri a mintáját, akkor egy, a bevonópapírból kivágott kört ragaszthatunk a dobozunknak erre a végére.)
  • A kifúrt kört is bevontam papírral, hasonlóan a henger aljához. (Papír közepére ragasztás, ráhagyás bőven, bevagdosás, simítás.)
  • A kézi fúróval átlyukasztottam a bevonópapírt az eredetileg már fúrt lyukaknál: a hengeren és a bevont körön is.
  • A bevont kört a henger üres végéhez illesztettem, majd pár csík celluxszal (esetleg a bevonópapírból vágott csíkkal, vagy dekortapasszal) a henger belső, majd külső falához is rögzítettem, odaragasztottam, ügyelve arra, hogy a hengerre és a körre fúrt lyukak egy vonalban, minél közelebb legyenek egymáshoz, de a rögzítéstől minél távolabb.
  • Elhelyeztem az ajándékot a dobozban.
  • Egy kb. 10-15 cm-es szalag egyik végét elkeskenyítettem, ferdén levágtam, majd a tetőn és a hengeren is átfűztem, végül megkötöttem. Ha műanyag szalag volt, akkor ollóval megpöndörítettem, ha szaténszalag, akkor masnira kötöttem.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése