2016. szeptember 23., péntek

Neszesszerek

A kezem újbóli használatba vételével párhuzamosan elkezdtem nyüstölni a varrógépet, mert ezzel egyrészt alkotok valamit, és még a csuklóm is kímélem a törés után. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg á-csak-5-perc-kell-neki javítanivaló gyűlt össze, a kupacolódó anyagmaradékokról, varrásra előkészített anyagokról, összegyűjtött szalagokról, gombokról nem is beszélve. A kezdjük a kisebb dolgokkal alapján a maradékoknak estem neki, kis neszesszereket, tárolókat varrva.


Mivel a kiindulás mindig a fecni, így nem igazán születik két egyforma, sőt mivel varrás közben alakul a forma, nincsenek meg a méretek, szabásminta sem. De ez nem jó, így az egyik névnapi ajándékba készült neszesszernél terveztem kicsit. Ha szabásminta nincs is, legalább az megvan, hogy mekkora anyagból készült, és nem kell mindig újra kitalálnom.

Szóval, az alábbi, tollak tárolására is alkalmas méretű neszesszer az alábbi varrásráhagyás nélküli anyagból készült.

Kiindulás, a fecni, azaz a bordó, virágmintás anyag: 19 cm széles, 9 cm magas.
Az egyik oldalához 4 cm magas, 19 cm széles, a másik oldalához 29 cm magas, 19 cm széles anyagot varrtam.
Az alja kialakításához a nagyobb, 29 cm-es anyagrészen a fecni után 2 és 8 cm-rel bemértem 3 - 3 cm-t mindkét oldalon, majd az azonos oldalon lévő jelöléseket összekötöttem, így 3x6 cm-es téglalapokat kaptam.
A 29 cm magas anyagból készült a tároló fedele is. Az anyag fecnitől legtávolabbi végétől lemértem 2 cm-t az ív kialakításához. Az anyag végétől 2 cm-re húzott vonalra a két szélétől indulva bemértem 6,5 - 6,5 cm-t, valamint kimértem az anyag közepét is, azaz 9,5 cm-nél is bejelöltem az anyag eredeti végén. A 6,5 cm-ektől indulva a középen lévő jelölésig megrajzoltam az ívet. Az ív magassága így 2 cm lett.
Amikor kész voltam mindezt kiszabtam még egyszer. A pontos méreteket itt nem tudom, mert a már összevarrt anyagot rajzoltam körbe (a két varrás miatt valószínűleg kb. 1 cm-rel rövidebb anyagot, mintha összeadjuk az eredeti értékeket).


A külső részt keskenyebb, a belső részt szélesebb varrásráhagyással varrtam össze. Először a két oldalát, majd az alját, utána az ívet és a fedél két oldalát az oldalvarrásig. Kifordítás után végül egyszer visszahajtottam és levarrtam a neszesszer szájánál lévő anyagokat. Miután elrendeztem a belső tasakot a külső anyagban, összeillesztettem a szájánál lévő anyagokat, és azokat egymáshoz varrtam. Így bár látszik, és kívül van a külső varrás, anyagszél nem csúfítja a képet, a több réteg anyag pedig még tartást is ad a neszesszernek.
Utoljára következett a gomblyuk, és a gombként szolgáló fagolyó felvarrása.

Leírni hosszabb és bonyolultabb, mint megvarrni :-)

És tárolhatunk benne mindenfélét: papírzsebkendőt, körömlakkokat, ceruzát, tollat, apró folyamatban lévő kézimunkát, kézkrémet és ajakápolót, töltőt, fülhallgatót - ha táskarendszerzőként használjuk. De állhat a polcon, szekrényben. Ha a két réteg anyag közé nejlonzacskót varrunk, vízálló lesz, így uzsonnás tasaknak is alkalmas lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése