2012. február 2., csütörtök

Kencék

Vendégségbe megyünk ma este, ahol a program pirítósra kent krémek és kencék elfogyasztása lesz beszélgetéssel és babahangokkal kísérve.
A krémeket mi visszük, lesz zöld, sárga és barna.
A zöld: brokkolikrém. Ehhez megfőztem fél kg brokkolit kevés vízben, összeturmixoltam, majd fokhagymaporral és margarinnal pürésítettem. 
A sárga: tojáskrém. A tojásokat megfőztem, kissé feldaraboltam, majd villával elkevertem a margarinnal és egy kevés sóval.
A barna: gombakrém. Megpucoltam kb. negyed kiló gombát, és kis darabokra vágtam. Ezt rátettem a közepes fej vörös- és 3 gerezd fokhagymára, amit előzőleg üvegesre pároltam kevés olajon. Miután a gomba levet eresztett, majd elforrta, botmixerrel összeturmixoltam. Végül tettem bele margarint és egy kevés sót, valamint nagyanyóstól kapott szárított gombaport és kenhető állagúra kevertem.
Érdemesebb nagyobb mennyiséget készíteni, mert kicsit pepecselős azért...
Mindegyik nagyon finom lett, talán a gombakrém a legkülönlegesebb. Ezentúl gyakrabban fogok ilyen krémeket készíteni, és kikísérletezem majd a nem morzsálódós peanut buttert is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése